Головна » Файли » Розробки уроків, презентації |
16.12.2015, 19:21 | |
ТЕМА : УСНІ ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА. ФОЛЬКЛОР. Мета: розширити початкові знання та уявлення учнів про усні історичні джерела; формувати хронологічні вміння, сі відносити рік зі століттям, розвивати читацькі навички, виховувати шанобливе ставлення до минулого (зокрема, до пам’яток, легенд та переказі) плекати бажання досліджувати його, берегти пам’ять про нього. Тип уроку: комбінований Обладнання: підручник, атлас, інформаційні картки, уривок відео https://www.youtube.com/watch?v=ikinX3JRDHY Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань та перевірка домашнього завдання Дидактична гра «Дерево знань» Учні класу по черзі знімають з дерева « листочки» зі словами: історія, археологія, речові джерела, ера, дата, тисячоліття, музей, архів, Вікентій Хвойка і т.д., коротко пояснюють їх. Поясніть, як ви розумієте наведені вислови про мову. 1. Найбільше і найдорожче добро в кожного народу — це його мова. (Панас Мирний) 2. Мова — це глибина тисячоліть. (М. Шумило) ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтеся, яку роль відіграють усні історичні джерела при вивчені історії. Діти, давайте переглянемо відео з виконанням української народної пісні. А поки ми його дивимось, ви подумайте, про що нам може розповісти такий вид усної народної творчості?
Поміркуйте, яке історичне джерело має такі характерні риси, як усність, анонімність, імпровізаційність, народність. Прислів’я та приказки — стислі крилаті вислови, в яких зберігається життєва мудрість народу. Українські прислів’я і приказки охоплюють усі сторони життя людини. Так, у них узагальнено багатовіковий господарський досвід народу: «Посієш вчасно — збереш рясно», «Літом хто гайнує, той зимою голодує». Прислів’я також вчать та виховують: «Праця чоловіка годує, а лінь марнує», «Хліб-сіль їж, а правду ріж», «Хто матір забуває, того Бог карає», «Вірний приятель, що найліпший скарб». ІV. Закріплення вивченого матеріалу Робота в парах Учні об’єднуються в пари і виконують завдання. Назвіть по декілька прикладів українських прислів’їв і приказок. Бесіда Що таке фольклор? Які ви знаєте види усної народної творчості? Як створюються народні пісні? Яку роль відіграє усна народна творчість при вивченні історії? V. Підсумок уроку Народна творчість – безцінне надбання, народний скарб, в якому зосереджена мудрість віків. Усна народна творчість виховує в нас любов до рідного краю, повагу до інших народів, інтерес до своєї культури. Вчить бути чесними, працьовитими і добрими. VІ. Домашнє завдання Опрацювати текст підручника, записати до зошита уривок української народної пісні. | |
Переглядів: 2971 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |