Методичний проект, над яким я працюю - "Використання сучасних інформаційних технологій (ІКТ) на уроках історії та правознавства".
Наше сьогодення все більше стає залежним від інформаційних технологій, так як вони ввійшли в усі сфери нашого життя. Для багатьох людей, комп’ютер, планшет, смартфон стали незмінним помічниками у навчанні, роботі і навіть у домашніх справах. Гаджет позбавив людину від монотонної праці, спростив пошук інформації, прискорив прийняття рішень і дав можливість бути поряд навіть тоді, коли ви знаходитесь на відстані в тисячі кілометрів. Діти опановують гаджети вже з самого раннього дитинства, тому використання інформаційних технологій у школі – природний і об’єктивний процес.
В роботі вчителя комп’ютер став помічником номер 1. Він дозволяє оптимізувати роботу педагога, дає можливість зберігати в систематизованому вигляді величезний масив інформації. Маючи комп’ютер, вчитель має необмежену можливість у створенні роздаткових матеріалів, враховуючи індивідуальні особливості кожного учня. Завдяки гаджету, творчий вчитель може створювати свої освітні ресурси, таким чином збільшити зацікавленість до свого предмета, адже зараз існує величезна кількість інтерактивних цікавинок з різних предметів. Так, сидячи вдома в інтернеті, дитина може не просто грати в ігри, а, наприклад, скласти пазл на історичну тематику (портрет відомої людини/картини/події), так би мовити, навчається граючись.
Саме тому темою наукво-методичного проекту я обрала "Використання сучасних інформаційних технологій на уроках історії та правознавства". Термін "інновація" означає оновлення процесу навчання. Взагалі, скільки існує педагогіка, стільки викладачі знаходяться в пошуках все нових і нових методів викладання свого предмету. В першу чергу, це обумовлено тим, що інтерес у дітей до навчання може виникати тільки тоді, коли форми і методи викладання постійно змінюються. Зацікавленість дітей зросте, якщо вчитель історії не лише розповість про заснування Київської Русі, але і, наприклад, продемонструє відео-матеріал.
Окрім того, що сучасний світ диктує свої правила, і педагоги вимушені впроваджувати в освітній процес інформаційні технології, я впевнена, що використання ІКТ спрощує роботу вчителя. Звичайно, на перших етапах впровадження ІКТ можуть виникати проблеми і велика кількість запитань у самих вчителів, але ті, хто опанує інформаційні технології, зможуть стати креативними, сучасними і цікавими професіоналами своєї справи.
Під час уроку історії інформаційні технології використовую в наступному форматі:
1. Найпоширеніший вид – мультимедійні презентації. Вона дає можливість відмовитись від інших елементів наочності, адже може в собі містити і карти, і статистичні дані, і портрети, і фото матеріали.
2. Крім презентацій на уроках я використовую флеш-фільми. Вони дозволяють нам наочно побачити подію, відчути свою причетність, зануритись в епоху. Особливо ефективний цей метод, при вивченні битв.
3. Іноді на уроках працюю з кросвордами. Частіше робота з кросвордами ведеться на інтерактивній дошці.
4. Також використовую мультимедійні карти, вони зручні у використанні і знімають питання про придбання та зберігання великої кількості друкованих карт.
5. Окреме місце займає використання в роботі інтернет-ресурсів, що передбачає у учнів розвиток творчих здібностей. Адже в інтернеті знаходиться величезний масив неопрацьованої інформації, яка прийде вам на допомогу, варто лише до неї звернутись.
6. На моєму персональному сайті є посилання на віртуальні екскурсії. Це пізнавальний процес, що не вимагає затрат коштів. Всі діти, разом із батьками можуть відвідати музей, не виходячи з дому.
7. Мені дуже імпонують різного роду ігри, які можуть викликати інтерес до вивчення історії у школярів. Один з прикладів - складання пазлів на історичну тематику. Такі пазли також можна знайти на моєму сайті. Діти, сидячи вдома за комп'ютером можуть "навчатись граючись". Як показує досвід, склавши, наприклад, портрет Івана Мазепи, більшість з дітей починає шукати в гуглі інформацію про нього.