Головна » 2015 » Грудень » 6 » Про методичні рекомендації щодо проведення ІV етапу Всеукраїнської олімпіади з основ правознавства
00:06
Про методичні рекомендації щодо проведення ІV етапу Всеукраїнської олімпіади з основ правознавства

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 2/2-13-2480-15 від 30 листопада 2015 року

Інститути післядипломної педагогічної освіти

Про методичні рекомендації щодо
проведення ІV етапу Всеукраїнської олімпіади
з основ правознавства

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 915 від 07.09.2015 р. "Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2015/2016 навчальному році" з метою підвищення якості підготовки учнів, пошуку обдарованої учнівської молоді та створення умов для її творчого зростання ІV етап олімпіади з правознавства проводитиметься серед учнів 9 – 11 класів.

Звертаємо  увагу, що кількісний склад команд визначається відповідно до її рейтингу. Просимо своєчасно  надіслати до організаційного комітету   склад обласних команд.

При цьому надсилаємо для практичного використання  методичні рекомендації щодо проведення ІV етапу Всеукраїнської олімпіади з основ правознавства та просимо довести їх до відома методистів обласних (міських)  інститутів післядипломної педагогічної освіти.

Додаток: 2 арк.

Директор департаменту       Юрій Кононенко

Додаток до листа
від 30.11.2015 №2/2-13- 2480-15

Методичні рекомендації
щодо проведення ІV етапу Всеукраїнської олімпіади з основ правознавства у 2015-2016 н. р.

Під час підготовки до олімпіади педагогам та учням потрібно звернути увагу на обсяг навчального матеріалу для підготовки.

Учням 9 класу будуть запропоновані завдання в межах чинної програми з правознавства (практичний курс), а саме наступні теми: «Правила і закони у суспільстві та твоєму житті», «Ти – людина, значить, маєш права», «Ти і цивільно-правові відносини», «Закони в житті твоєї сім'ї». Крім того, потрібно звернути увагу на нормативно-правові документи, що регулюють відносини в межах вище зазначених питань.

Для учнів 10 класу – теорія держави і права та конституційне право в межах програми профільного рівня; адміністративне право, екологічне право, кримінальне право, цивільне право, сімейне право за програмою рівня стандарту.

Учні 11 класу повинні оволодіти навчальним матеріалом передбаченим чинною програмою профільного рівня (ТДП, конституційне, адміністративне, кримінальне, екологічне, цивільне, сімейне, господарське право). Оскільки найближчим часом передбачаються кардинальні зміни до трудового та податкового  законодавства завдання з трудової та фінансової галузі права  на ІV етап олімпіади виноситись не будуть.

Під час підготовки до ІУ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з основ правознавства слід врахувати, що протягом 2015 року Верховною Радою України прийнято ряд законодавчих актів, вивчення яких охоплюється навчальними програмами. Потрібно звернути особливу увагу на наступні нормативно-правові акти:

  • Закон України від 09.04.2015 р. «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки»;
  • Закон України від 05.11.2015 р. «Про зовнішню трудову міграцію»;
  • Закон України від 03.09.2015 р. «Про електронну комерцію»;
  • Закон України від 14.07.2015 р. «Про місцеві вибори»;
  • Закон України від 02.07.2015 р. «Про національну поліцію»;
  • Закон України від 12.05.2015 р. «Про правовий режим воєнного стану»;
    Закон України від 05.02.2015 р. «Про добровільне об’єднання територіальних громад»;
  • Закон України від 14.10.2014 р. «Про прокуратуру».

Окремо зауважимо, що зміни були внесені до статей Кримінального, Сімейного та інших кодексів України.

Завдання  передбачатимуть, як знання теоретичного матеріалу, так і практичні вміння розв’язувати ситуації у вигляді юридичних задач. Щодо перевірки теоретичних знань варто орієнтуватись на  таку структуру завдань:

  • Тести, які мають чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
  • Завдання з помилкою у тексті.
  • Завдання, що мають відкриту форму відповіді (заповнити пропуски).
  • Робота з понятійним апаратом.
  • Завдання, що передбачає характеристику правового порядку, явища чи правової процедури.

Юридичні задачі перевіряють уміння роз’яснювати правові норми відповідно до життєвих ситуацій. Для перевірки практичних умінь учнів пропонуємо задачі, кількість яких буде обговорюватись профільним журі (від 5 до 10 задач за різними галузями права). В 11 класі можливі задачі на міжгалузеві зв’язки.

Категорія: Нормативно-правові документи | Переглядів: 541 | Додав: okshryban | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Календар
«  Грудень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 61
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0